środa, 12 października 2016

co założyć do skórzanych spodni?...


Jeszcze 10 lat temu do głowy by mi nie przyszło, żeby założyć skórzane spodnie w codziennej stylizacji. Co prawda miałam w swojej szafie kilka par, ale zakładałam je tylko na zloty motocyklowe. Nie zdawałam sobie wtedy sprawy z tego, że tego typu spodnie staną się tak popularne. Dla kogo jest ten rodzaj spodni i co do nich dobrać, żeby nie wyglądać zbyt wyzywająco? Koniecznie przeczytajcie moje wskazówki ;)

1. Dla kogo skórzane spodnie?
Z pewnością mogą sobie na nie pozwolić szczupłe i wysokie dziewczyny. Raczej odradzałabym kupna takich spodni osobom z nadwagą, ponieważ ten typ spodni może dodawać kilogramów. Także kobiety po 40stce powinny ich unikać. 

2. Jakie spodnie wybrać?
Na rynku dostępnych jest mnóstwo modeli skórzanych spodni, zarówno ze skóry naturalnej, jak i z eko-skóry. Wybieraj modele dopasowane, ale nie zbyt obcisłe, raczej z wyższym stanem, niż mocne biodrówki. Pod żadnym pozorem nie kupuj skórzanych spodni u chińczyka, zwłaszcza takich, które nieestetycznie się błyszczą i wyglądają jak uszyte z plastikowego worka na śmieci. 

3. Co założyć do skórzanych spodni?
Skórzane spodnie przez swój ostry charakter mogą wydawać się trudne w stylizacji. Nic bardziej mylnego. Oto moje typy z czym je łączyć? 
- oversizowy t-shirt + superstary
- camelowy płaszcz o kroju szlafroka + zamszowe botki
- oversizowy sweter + klasyczne szpilki lub botki na słupku
- luźna koszula np. taka wiązana pod szyja na kokardę + klasyczne szpilki
- klasyczna przedłużana marynarka + szpilki lub loafersy
- koszula w kratę + workery + jeansowa kurtka

4. Raczej nie zakładaj:
- bardzo obcisłych rzeczy, wybieraj luźniejsze, oversizowe
- skórzanych kurtek ramonesek - to zbyt banalne
- kozaków, zwłaszcza tych za kolano
- butów na koturnie
- butów emu

Moja dzisiejsza stylizacja należy raczej do odważniejszych, ponieważ, co prawda, mamy tu klasyczną marynarkę, ale w wężowy wzór. No cóż... nie byłabym sobą, gdybym nie dodała czegoś ekstra :) Nie każdy lubi zwierzęce printy, więc można z nich zrezygnować - ta stylizacja równie dobrze wyglądałaby z czarną lub szarą marynarką.






marynarka - sh - 8 zł | top - sh - 2 zł | spodnie - zwykły sklep | kopertówka - sh - 10zł | 
buty - Valentino | chokershopskydance.pl

8 komentarzy:

  1. Very nice outfit. One question: Is the season is not too cold for sandals or bare feet to be on the road?

    OdpowiedzUsuń
  2. Skórzane spodnie w połączeniu z marynarką a konkretnie z jej motywem to strzał w 10 ! Bardzo podoba mi się takie połączenie. Bardzo kobiecy zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlaczego uważasz, że kobiety po czterdziestce powinny unikać skórzanych spodni? Wyobraź sobie, że ja jestem +50 i takie noszę. Jestem szczupła (rozmiar 38) i świetnie się w takich spodniach czuję - mam lepszą figurę od niejednej młodszej ode mnie o połowę kobiety, której wydaje się, że może założyć wszystko, bo jest młoda. Stąd na ulicach pełno młodych grubych dziewczyn w leginsach (często białych!) - zamiast spodni - noszonych do krótkich koszulek, tych w króciutkich spódniczkach z udami jak kolumna Zygmunta czy tych w obcisłych dżinsach z wylewającymi się po bokach wałkami tłuszczu. Wiadomo,że nie schudnie taka w mgnieniu oka, ale niech spojrzy w lustro - to trwa tylko chwilkę - i ubierze się stosownie do figury. Młodość ma swoje prawa, ale trzeba posługiwać się też rozsądkiem. Anna C.

    OdpowiedzUsuń
  4. Napisałam "powinny". Jak słusznie zauważyłaś figura nie zawsze idzie w parze z wiekiem. Wystarczy spojrzeć na Edytę Górniak czy Agnieszkę Chylińską, które noszą skórzane spodnie i wyglądają w nich świetnie. Od każdej reguły są wyjątki, dlatego też nie każda grubsza dziewczyna na pewno bedzie wyglądać w nich źle. Tak samo jak zestawienie ich z ramoneską nie zawsze bedzie wyglądać wulgarnie (patrz Anja Rubik czy Kate Moss). W poście zawarłam ogólne zasady dla osób, które nie czują się swobodnie w świecie mody i nie są pewne, czy takie spodnie są dla nich. Jeśli Ty masz dobrą figurę i jesteś pewna, że Twoje stylizacje ze skórzanymi spodniami pasują do Ciebie i Twojego wieku, to nic tylko zazdrościć formy i wyczucia stylu.:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety dobra figura w podeszłym wieku nie jest wystarczającym powodem, żeby pozwolić sobie na pewne części garderoby. Skórzane spodnie po 50tce tylko na zlot motocyklowy :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Żakiet jest mega!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam dziś kobietę grubo po 50tce w skórzanych spodniach. Miała do nich slipony i puchowy płaszcz do kolan. Wyglądała super, co dowodzi, że można założyć skorzane spodnie w tym wieku, ale trzeba je zestawić zupełnie inaczej, bardziej casualowo i na luzie. :)

    OdpowiedzUsuń